tirsdag 11. mai 2010

SHABBY PANNEKAKER PÅ EN ONSDAG..



Dagens middag ble pannekaker! Kan ikke huske sist jeg spiste pannekaker! Det var like godt som jeg husker det var :) Det ble en type grov pannekake. Mere mat og sunnere variant!

Her er oppskriften jeg brukte:

4 egg
1 dl sammalt hvete
1 dl havregryn
1 dl hvetemel
2 små finraspet gulrot
5 dl melk
1 ts bakepulver
2 ss smeltet smør
1 ts salt

La røren svelle i 10 minutter.

Jeg syns røren ble litt tykk så jeg tilsatte litt vann for at de ikke skulle bli så tykke.
Det beste er å lage de litt mindre enn vanlig, fordi jeg erfarte at de ble litt tørrere enn vanlig pannekaker og derfor vanskeligere å vende i pannen. Det er derfor jeg har kalt de for Shabby Pannekaker! ;) Det ble ikke mange pannekakene men vi var to stykker og klarte ikke spise de få som lå igjen på fatet. Som sagt, mettende!




Veldig mettende og kjempe gode med bacon og blåbærsyltetøy!
Dette må jeg nok prøve flere ganger :)


linda

4 kommentarer:

  1. Hei hei.

    Takk for hyggelig kommentar inne hos meg =)
    Du la deg til som følger, eller?
    har visst vært litt frem og tilbake med blospot og følgerne de siste dagene, så ville bare høre...

    De pannekakene så nydelige ut, skal prøve de en dag.

    Nattaklem C.

    SvarSlett
  2. HVA?! skal røra bare svelle i 10 min?? nå tuller du:P hahahahhaha
    (sorry jeg klarte ikke dy meg!!)

    SvarSlett
  3. hehhe, Kristiina.. Moroklumpen!

    SvarSlett

Kommenter